12.
Vitalvibe Brno
Hlasování bylo ukončeno.
Obecné informace o díle
Název interiéru
Vitalvibe Brno
Typ interiéru
Veřejný
Země umístění interiéru
Česká republika
Umístění díla, pouze obec
Brno
Užitná plocha
42,96 m2
Účel interiéru
Účel interiéru prodejny: prezentace a prodej „super potravin”, konání přednášek a workshopů. Společnost Vitalvibe má velmi silnou vizi v přírodní tematice životního stylu, stravovacích návyků a prezentace svých produktů. Z toho také vycházelo zadání: funkčním způsobem propojit nabízený produkt se stylem jeho prezentace.
Architektonický popis
Pro vytvoření dojmu většího objemu policového systému jsem zvolila vertikální subtilní hranol ze smrkového dřeva, který slouží jako nosný prvek výstavního systému v interiéru. Dalším aspektem, který jsem se snažila zohlednit, byla možnost podpořit „prezentaci super potraviny jako samostatnou show na pódiu”. Proto jsem pro prezentaci potravin navrhla niky různých velikostí. Dalším prvkem, který je součástí regálové kompozice, je kontejnerový úložný prostor. Ten zároveň slouží jako pojízdné stoličky pro případy konání různých společenských akcí a workshopů.
Další místo, kde se opakuje stejný architektonický prvek policového rastru jako na výstavním systému, je nad prodejním pultem. Jde o estetický prvek, který vyvažuje interiér a ukazuje protipól mezi „plným” a „prázdným”. Materiálové řešení: Z hlediska materiálu dominantní roli v návrhu hraje smrk; na více namáhané plochy jsme zvolili javor. Z hlediska barevné kompozice dominantní roli hrají barvy ztělesňující zemitost, plody a další přírodní motivy; doplňujícími materiály jsou sklo, které je použito na svítidlech a na prosklené ploše v nice za prodejním pultem, a kov, který je použit v regálovém systému na subtilní kovové police.
Popis dispozice
Interiér je umístěn v prostoru přístupném z ulice, kde samotná prodejna je pod úrovní terénu. V první části prodejny je umístěna samotná prodejna. Ta má tři zóny, a to výstavní, prodejní a relaxační. Prostor prodejny je řešen velmi multifunkčně a dá se přetvářet dle požadavků akcí (workshopy, přednášky). Navazující prostor na prodejnu je kuchyně, WC, sklad, relaxační místnost a kanceláře.
Realizační skupina
Projektant
Realizační firma
Truhlářství Jiří Šlehover, fotografie interiéru Ivana Hrubešová
Datum kolaudace/realizace
01/2017
Technický popis
Technickou zajímavostí je, že celý regál na vystavení zboží si může investor přetvořit k obrazu svému jako scénu v divadle. Niky a police a vertikální příčky se dají kombinovat dle libosti, aby mohlo být zboží co nejlépe představeno. Důvodem je také často se měnící sortiment firmy – v závislosti na dodávkách od farmářů.
Údaje o soutěžícím
Jméno/Název společnosti
Lucie Rožanská
Bydliště/Sídlo společnosti
Francouzská 33, Brno 602 00
Vztah ke stavbě
Autor
Webová stránka
Telefon
+420 730 548 008
lucie@rozan.cz
Kontaktní osoba
Lucie Rožanská
Logo/Fotka
Doplňující informace o soutěžícím
Lucie Rožanská (*1989) je absolventkou Design nábytku na Mendelově univerzitě. Za sebou má studium ve Francii a Americe. Pravidelně se účastní mezinárodních projektů a workshopů (Bulharsko, Španělsko, Lotyšsko, Finsko, Německo, Senegal). V tvorbě jí zajímá inspirace přírodními strukturami v kombinaci s racionální technologií a psychologií. Ve volném čase projektuje interiéry veřejných prostor a nábytkové objekty pod značkou Rozán.